čtvrtek 27. ledna 2011

Osm bytů pro studenty

Pracuji teď na hodně zajímavé zakázce, která mě neuvěřitelně baví (i když mě baví vlastně všechny projekty, ke kterým se dostanu :)). Investor přestavuje starý dům v centru města, kde bude osm bytů pro zahraniční studenty na pronájem. Jelikož jsem pro tuhle firmu už jednou něco předělávala, tak mi dali v podstatě úplně volnou ruku.




Všechny byty budou úplně stejné, budou mít stejný základ (nábytek a vybavení) a jediné, čím se budou odlišovat, bude barevnost, kterou určí skleněná mozaika. Ta se objeví v kuchyni a koupelně a barva z mozaiky se objeví i ve zbytku bytu. Dveře budou dub bělený, podlaha v obývacím pokoji s kuchyňkou a v ložnici plovoucí také v dekoru dubu běleného a na chodbě a koupelnách šedivá dlažba většího formátu. Nábytek bude kombinace bílé s tmavě hnědým dřevitým dekorem. Mezi ložnicí a koupelnou bude pruh z luxfer, v koupelně bude bílý velkoformátový obklad doplněný již zmíněnou skleněnou mozaikou.


Když se zamyslím, jaké bylo moje ubytování, když jsem studovala, hrůza děs. Bydlela jsem na kolejích se starými okny, kterými profukovalo, hnusné umakartové jádro, kuchyň s dvouplotýnkou. Jediné, co bylo vždycky super, byly spolubydlící (na ty jsem měla štěstí :)).

Zajímavé je, že tihle zahraniční studenti nechtějí s nikým bydlet. Chtějí mít svou vlastní koupelnu, svoji vlastní kuchyň, obývací pokoj s pracovním koutem, ložnici s velkou postelí ... a tak to tady všechno mít budou.

V pronájmech bytů je velká konkurence (a zahraniční student je ochotný zaplatit velké peníze za pěkný byt), takže hlavním úkolem je, aby byt zaujal na první pohled. Jelikož u této zakázky nemůžu spoléhat na dekorace (základním vybavením bytu není textil - ručníky, povlečení, ani např. volné osvětlení), musí být hlavním prvkem výrazná barva a kvalitní materiály.

Výsledek bude k vidění v září - před zahájením nového akademického roku :)

2 komentáře:

  1. Gratuluji a přeji šťastnou ruku při výběru zařizovacích předmětů.
    Syn bydlel na kolejích VUT v Brně a byla to docela hrůza. Tohle je úplně jiné kafe.
    Zdravím.
    Radka

    OdpovědětVymazat
  2. To mate pravdu Radko, ja jsem dokonce chtela jako diplomovou praci delat navrhy novych pokoju na kolejich, ale nejak to nevyslo :) ... ted me tak napadlo, ze moji rodice studovali na VUT a bydleli na kolejich v Brne a myslim, ze to tam vypada porad stejne, jako pred tema 30ti lety :)

    OdpovědětVymazat